Kontakt

061 2918700

sp@bytyn.pl

Prezentacja o szkole

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji o szkole

Link do prezentacji

Wyprawa do „Miasta stu wież”

21-06-2016

Wczesnym rankiem 13 czerwca uczniowie ze starszych klas wraz z nauczycielami wyruszyli na wycieczkę zagraniczną do Czech. Choć spokojna podróż przebiegała w deszczu, to jedna z najpiękniejszych stolic świata przywitała nas promieniami słońca. Swoją wędrówkę po Pradze rozpoczęliśmy od podziwiania uroków starej dzielnicy – Hradczany. Największy zamek na świecie, katedra św. Wita, Złota Uliczka, Rynek Starego Miasta czy Most Karola urzekły nas swoją niepowtarzalnością. W kolejnym dniu naszej wycieczki udaliśmy się, najpierw tramwajem a potem kolejką górską, na największe zielone wzgórze w mieście zwane Petrin. Mieści się tam kopia Wieży Eiffla. Ogromnym wyzwaniem było dla nas wszystkich pokonanie 299 schodków lecz przepiękne widoki wynagrodziły nam trudy wspinaczki. Po zejściu z wieży, na terenie parku poszliśmy do labiryntu luster, w którym łatwo można się pomylić, ale także świetnie się bawić. Schodząc ze wzgórza Petrin, podziwialiśmy nie tylko panoramę miasta, ale również zachwycaliśmy się kwitnącymi jaśminami, które towarzyszyły nam przez całą drogę. Stolica Czech jest miastem pełnym zieleni. Doświadczaliśmy tego kilkakrotnie, kiedy zmęczeni wędrówkami znajdowaliśmy odpoczynek w Parku Letnim czy Ogrodzie Różanym. Nasz przewodnik wprost z zatłoczonych ulic wprowadzał nas w miejsca zaciszne i na chwilę zapominaliśmy, że jesteśmy w mieście gdzie żyje ponad milion ludzi. Kolejną atrakcją dla nas była „studnia wiedzy”. Mieszcząca się w bibliotece narodowej niesamowita konstrukcja wykonana z książek. Do studni zaglądaliśmy wszyscy i ze zdziwieniem twierdziliśmy, że nie ma ona dna. Dla wielu z nas ekscytująca była podróż metrem, którym dotarliśmy na Plac Wacława. Dla innych z kolei ciekawszy był rejs promem po Wełtawie, ostatnia atrakcja naszej wycieczki. Przekonaliśmy się, że najwięcej uczymy się podróżując. Uczymy się języków, geografii, poznajemy narody i kultury. Uczymy się radzenia sobie
      w różnych sytuacjach, pokonujemy własne słabości. Przekonaliśmy się, że nauka może być fascynującą przygodą.