Kontakt

061 2918700

sp@bytyn.pl

Prezentacja o szkole

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji o szkole

Link do prezentacji

Wycieczka na Pomorze Zachodnie

21-06-2018

11 czerwca punktualnie o godzinie 7.00 uczniowie klas III-VII wyruszyli na trzydniową wycieczkę na Pomorze Zachodnie. Około południa dotarliśmy do pierwszego punktu wycieczki – Jeziora Turkusowego w Wapnicy. Następnie udaliśmy się do Międzyzdrojów, gdzie przeszliśmy się po molo i wspięliśmy się na Kawczą Górę, skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę Zatoki Pomorskiej i Bałtyku. Znaleźliśmy także czas na kupienie pamiątek. Późnym popołudniem przyjechaliśmy do miejsca naszego zakwaterowania, czyli hotelu Orion w Dziwnowie. Po obiadokolacji poszliśmy na plażę, obejrzeć zachód słońca.

Drugiego dnia, po pysznym śniadaniu udaliśmy się do Świnoujścia. Przeprawiliśmy się promem na drugą stronę miasta, aby zobaczyć symbol Świnoujścia -  Stawę Młyny znajdującą się na końcu Falochronu Zachodniego, przy ujściu Świny do Bałtyku. Następnie w Forcie Gerharda na własnej skórze poczuliśmy smak wojskowej służby. Zwiedzanie twierdzy odbywało się w formie przyspieszonego przeszkolenia wojskowego, które prowadził umundurowany pruski żołnierz. Przeszliśmy kilka prób (m.in. próbę odwagi i ciemności), które sprawdzały czy nadajemy się do służby wojskowej, w międzyczasie poznając historię fortu, a także jego wnętrza.
Ostatnim punktem dnia była najwyższa latarnia morska w Polsce, na której szczyt prowadzi 308 schodów.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Kamienia Pomorskiego. Zwiedziliśmy katedrę, słynącą z pięknych barokowych organów. Udało nam się także posłuchać ich brzmienia podczas koncertu organowego. Potem odwiedziliśmy Muzeum Kamieni, w którym obejrzeliśmy wiele ciekawych minerałów, skamieniałości, a także szkielet dinozaura. Następnie udaliśmy się do Zagrody Pokazowej Żubrów znajdującej się w Wolińskim Parku Narodowym. Ostatnią atrakcją wycieczki było zwiedzanie Muzeum Figur Woskowych w Międzyzdrojach.
Późnym wieczorem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy do domów.